CO Bydgoszcz – Bliżej pacjenta

Bliżej pacjenta

21 marca 2014
Komentowanie nie jest możliwe

Centrum Diagnostyczno – Lecznicze we Włocławku będzie rozbudowane o Zakład Teleradioterapii. Otwarcie nowego obiektu planowane jest pod koniec 2015 roku.

CDL jest filią Centrum Onkologii w Bydgoszczy, zostało otwarte w 2002 roku. Przyjmuje pacjentów w warunkach ambulatoryjnych, bez hospitalizacji. Udzielane są tutaj świadczenia w zakresie diagnostyki obrazowej, poradni specjalistycznych, chirurgii jednego dnia, działa także ambulatorium chemioterapii. Do spełnienia standardów skojarzonego leczenia obowiązującego w Unii Europejskiej brakuje tylko Zakładu Teleradioterapii. Po jego wybudowaniu, dostępność do leczenia promieniami poprawi się dla prawie 800 tysięcy mieszkańców powiatów włocławskiego, lipnowskiego, radziejowskiego, aleksandrowskiego i rypińskiego oraz sąsiednich powiatów z województwa mazowieckiego, łódzkiego, wielkopolskiego.

Epidemiologia

Choroby nowotworowe są drugą przyczyną zgonów w Polsce. W latach 2002-2011 zachorowania na nowotwory złośliwe w województwie kujawsko-pomorskim wzrosły o 57%, to bardzo dużo w porównaniu do kraju, gdzie ten wzrost wyniósł 25%.

W naszym regionie tylko Centrum Onkologii w Bydgoszczy zapewnia pełen zakres diagnostyki i skojarzonego leczenia nowotworów (chirurgia, radioterapia i chemioterapia). Radioterapia onkologiczna jako samodzielna metoda leczenia lub część leczenia skojarzonego stosowana jest u około 70% chorych z chorobą nowotworową.

Rozbudowa

Zakład Teleradioterapii powstanie w sąsiedztwie CDL. Będzie to trzykondygnacyjny budynek.

Na parterze znajdą się między innymi dwa bunkry dla akceleratorów z pełnym wyposażeniem i sterownią do napromieniania pacjentów, modelarnia, lobby z recepcją, gabinet zabiegowy i do badań, archiwum dokumentacji medycznej.

Na wyższych kondygnacjach będzie gabinet kierownika, sekretariat, gabinety lekarskie do planowania leczenia, zakład fizyki medycznej, pokoje socjalne.

Koszt inwestycji to 56 milionów złotych. Część tej sumy ma pochodzić z Narodowego Programu Walki z Chorobami Nowotworowymi oraz z budżetu Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych. W Zakładzie Teleradioterapii we Włocławku będzie napromienianych rocznie ok. 700 – 900 pacjentów.